mandag 5. desember 2011

Hvordan lever vi?

Noe jeg har tenkt på i det siste. Noe jeg føler er ganske viktig, men har ikke fått det på papir før nå. Jeg skrev det på møte som var søndag. Dette er det motsatte av det som ble sakt, men jeg mener at det er avgjørende i mange sammenhenger for å vinne sjeler til Gud.

Lever vi etter det vi sier.
Har du tenkt på hvorfor så mange faller fra?
Det er for at de ser at det som blir sakt er falskt. De vil ikke leve slik i falskhet.
Pass på at vi ikke er slik, lever falskt.
Vi må leve rett først, så kan vi forkynne.
Vi kan ikke forkynne falskhet. Det vil aldri vinne sjeler til Gud, hvis vi er falske.
Gå i deg selv og kjenn etter. Lever jeg falskt?
Folk vil se hvordan du lever og derved kan du forkynne.

Og en ting til som er det motsatte av det som ble sakt. Hun sa at Gud trang oss. Det er ikke sant. Gud trenger ikke oss i noen sammenheng. Det er vi som trenger ham.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar